Davidsic Posté(e) le 13 mars 2014 Signaler Posté(e) le 13 mars 2014 Revue de la partie software -> http://www.mobile-review.com/review/samsung-galaxy-s5-software.shtml (en russe/a traduire) Citer
Marko Posté(e) le 13 mars 2014 Signaler Posté(e) le 13 mars 2014 Samsung revealed its innovative ISOCELL image sensor technology in September last year, but it has taken until now for the concept to be applied in a device. The Galaxy S5, which was announced at the Mobile World Congress, is the first smartphone from the Korean manufacturer that comes with an ISOCELL camera. Samsung has taken this occasion to publish a video that explains the technology in more detail. According to Samsung, the ISOCELL sensor design achieves better image quality than is normally possible from the very small CMOS sensors used in smartphones and tablets. ISOCELL uses a backside-illuminated (BSI) photodiode that is unique compared to past designs thanks to its integrated barriers between the individual pixels. Compared to conventional BSI sensors, this reduces electrical crosstalk by about 30 percent. Crosstalk - the bleeding of photons and photoelectrons between neighboring pixels - has been a disadvantage of traditional BSI sensor design, one that can reduce image sharpness and color accuracy because light intended for one particular pixel spreads to its neighbors. Existing BSI designs, with their photodiodes near the front of the sensor, lack any inherent structures that prevent light bleeding between pixels (a role fortuitously played by the circuitry in front of the photodiodes in older, frontside-illuminated chips). The barriers in the ISOCELL design prevent this bleeding. An additional advantage of the ISOCELL's barriers is that overall photodiode size can be increased, which can lead to lower levels of noise and better dynamic range due to the increase in full-well capacities of each pixel. Increasing the size of the photodiodes allows the pixels to receive light from more awkward angles (something described as a 20% wider chief ray angle). This means a lens can be mounted closer to the sensor, potentially reducing the height of the camera module and making it more suitable for the slim bodies of mobile devices. ISOCELL is trying to address a particular problem for very small pixels. So for now it is most applicable to smartphone camera technology, but as pixel density increases on larger sensors, we might well see it on enthusiast compact cameras at some point in the future. We are looking forward to testing the technology in the Galaxy S5. For now, you can watch the video below for a visual explanation of the concept. Le lien vidéo est déjà publié dans le topic, c'est pour le texte que je poste Samsung explains the Galaxy S5's ISOCELL sensor Citer
Davidsic Posté(e) le 13 mars 2014 Signaler Posté(e) le 13 mars 2014 Merci pour le lien Marko. Une vidéo officielle un peu soporifique http://youtu.be/QrMOu4GU3uU Citer
Davidsic Posté(e) le 14 mars 2014 Signaler Posté(e) le 14 mars 2014 Un Galaxy S5 premium n'est pas prévu confirme le boss de Samsung mobile : http://www.phonearena.com/news/Samsung-execs-deny-a-Galaxy-S5-Premium-yet-hint-at-an-upscale-smartphone-lineup...-and-a-Note-4_id53906 Envoyé de mon LG-D802 en utilisant Tapatalk Citer
Marko Posté(e) le 14 mars 2014 Signaler Posté(e) le 14 mars 2014 Alors J.K. Shin, c'est quoi ce bordel ? Where is Optimus Prime ? Citer
mimstyle Posté(e) le 14 mars 2014 Signaler Posté(e) le 14 mars 2014 Pas mauvais en photo ce S5 http://www.mobile-review.com/review/samsung-galaxy-s5-camera.shtml Citer
Steph Posté(e) le 14 mars 2014 Signaler Posté(e) le 14 mars 2014 Oui pas mauvais. Interessant cette histoire de focus. Citer
Davidsic Posté(e) le 14 mars 2014 Signaler Posté(e) le 14 mars 2014 Merci pour le lien, je n'ai fait que survolé le test mais j'espère qu'il s'agit d'une pré-version car je trouve les photos relativement moyenne Par exemple je ne sais pas ce qu'il s'est passé avec cette photo ci http://www.mobile-review.com/review/image/samsung/galaxy-s5-camera/others/11.jpg mais la compression genre Xperia me fais un peu peur ! Citer
mimstyle Posté(e) le 14 mars 2014 Signaler Posté(e) le 14 mars 2014 Pour moi le S4 reste le meilleur appareil photo dans les galaxy. Citer
naked snake Posté(e) le 14 mars 2014 Signaler Posté(e) le 14 mars 2014 Pour ma part c'est le S4 qui m'a le plus déçu en apn Citer
Davidsic Posté(e) le 14 mars 2014 Signaler Posté(e) le 14 mars 2014 Oui assez d'accord mimnstyle mais en faible luminosité les Galaxy se sont fait distancer ces dernier temps donc j'espère qu'il feront mieux avec ce S5. A moins de 1 mois avant sa sortie je trouve que les test se font attendre ! Citer
Marko Posté(e) le 14 mars 2014 Signaler Posté(e) le 14 mars 2014 Le test photo sans un seul exemple d'objet en mouvement c'est un peu léger pour juger le nouveau autofocus, super rapide selon Samsung the new autofocus system, that uses both phase and contrast detection for increased speed, in action. Citer
Brice Posté(e) le 15 mars 2014 Signaler Posté(e) le 15 mars 2014 Reste 1 mois pour voir pour l'instant dur de se faire une idée Citer
Steph Posté(e) le 15 mars 2014 Signaler Posté(e) le 15 mars 2014 Ca serait bien qu'il porte l'interface photo sur le Note 3. Citer
mimstyle Posté(e) le 15 mars 2014 Signaler Posté(e) le 15 mars 2014 Oui assez d'accord mimnstyle mais en faible luminosité les Galaxy se sont fait distancer ces dernier temps donc j'espère qu'il feront mieux avec ce S5. A moins de 1 mois avant sa sortie je trouve que les test se font attendre ! Avec un peu de chance le S4 advance avec son snapdragon aura un meilleur traitement, c'est décidé cette fois je prend le S4 advance et puis il est suffisamment performant accompagné des meilleurs logiciels de traitement sur android ou pc, Dommage pour ce S5 dont l'apn ne me convient pas pour l'instant. Citer
Messages recommandés